LiteracyCursul de literaţie îl consider util deoarece mi-a oferit noi modalităţi de abordare a textelor literare şi nu numai. Elevii mei vor beneficia de cele învăţate la curs, de “platoul cu idei” , “de lucrul în perechi”, de metacogniţie şi întrebări de comprehensiune adresate lor pentru a descoperi dacă au înţeles ceea ce au citit.

Textele prezentate în manualelor de lectură, în manualele de limba şi literatura română, textele problemelor, pot fi înţelese de micii şcolari doar dacă ei cunosc vocabularul întrebuinţat.

Învăţarea reciprocă este metoda preferată însuşită de mine la acest curs. Amândouă variantele le-am încercat la ora de ştiinţă, unde am împărţit clasa în atâtea echipe câte idei principale sunt în text. În fiecare echipă a existat un rezumator, un întrebător, un clarificator şi un prevăzător. În aceste echipe fiecare elev a avut un rol important, a lucrat şi şi-a exprimat ideea. Învăţarea elev-elev a fost productivă şi a creat impresia că fiecare mic şcolărel e o piesă importantă din puzzle.

Cursul mi-a oferit o altă viziune asupra modului în care voi aborda orele de lectură şi nu numai. Sper ca împreună să facem ca izvoarele să curgă şi-n suflete să punem primăvară.

Gălățanu Loredana, profesor învățământ primar Școala “M.C. Epureanu” Bârlad: “Cursul mi-a oferit o altă viziune asupra modului în care voi aborda orele de lectură”

Leave a Reply