11018728_1675602899317971_4224210335436201506_oLa finalul examenului de bacalaureat am facut o mica cercetare cu privire la numarul elevilor care au intrat in clasa I si al celor care au promovat examenul de bacalaureat, gandindu-ma ca o astfel de comparatie ar fi mai relevanta decat un procent de promovare care ii ia in calcul doar pe cei care se inscriu la examen. Am avut acces la date din surse deschise si mi-a rezultat un procent in jur de 43%. Mi s-a parut ca am gresit si mi-am zis ca trebuie sa repet procesul…Acum, observ ca nu prea am gresit – 47% dintr-o generatie promoveaza examenul de bacalaureat, adica mai putin de 50%. Acest rezultat se coreleaza perfect cu performantele elevilor nostri la testele PISA: aproximativ 40% dintre elevii de 15 ani sunt analfabeti functional! Asa intra ei in liceu: analfabeti functional, adica ei citesc,dar nu pricep nimic din ce citesc sau li se preda! Cum nu se face nimic cu ei si pentru ei in aceasta privinta, rezultatele lor sunt usor de prevazut! Dupa 4 ani de liceu ei au ramas tot analfabeti functional, chiar daca au fost la scoala, au fost alocate fonduri si resurse pentru educatia lor! Mie mi se pare absolut dramatic si ma intreb de ani buni: pana cand asa? Unde ar trebui sa ajungem si cati copii ar mai trebui sacrificati pentru a ne trezi, in primul rand noi, profesorii, dar si parintii? Despre faptul ca 20% dintre copii abandoneaza invatamantul obligatoriu nu mai pot comenta nimic, doar ca este absolut revoltator! Spun asta in contextul in care stiu ce este si ce se spune ca ar fi!

Analfabeti functionali

Leave a Reply