Citesc pentru a invata
I. Scopul programului
Dezvoltarea competențelor de literație ale elevilor și îmbunătățirea învățării la elevi
II. Obiectivul programului: Transformarea practicii de predare prin
înțelegerea și folosirea strategiilor de literație în procesul de predare – învățare
III. Informații despre program
• Se adresează profesorilor de la toate disciplinele;
• Program acreditat ME;
• Programul are 6 module și 92 de ore de formare, ce includ teme precum: importanța lecturii în învățare, proiectarea lecțiilor pentru înțelegere și învățare, diversitatea și înțelegerea textelor la fiecare disciplină, evaluarea formativă, strategii de învățare vizibilă;
• Se derulează pe parcursul a 4 luni, câte 1-2 module / lună, blended learning (4 module face to face, 2 module online)
• Are 23 de credite profesionale transferabile
• Este varianta românească a programului european BaCuLit implementat în 11 țări europene;
• Este fundamentat pe studii și cercetări cu privire la factorii care influențează învățarea (John Hattie)
• A fost implementat în peste 100 de școli din România – 1200 de profesori certificați;
IV. Competențe profesionale
• Competențe de predare – învățare: Înțelegerea modului în care are loc învățarea și a factorilor care o influențează;
• Competențe de proiectare didactică: Capacitatea de a realiza designul învățării pentru fiecare lecție;
• Competențe de design al învățării: Înțelegerea tipurilor de învățare și folosirea metodelor și instrumentelor potrivite;
• Competențe de evaluare: Capacitatea de a crea instrumente de evaluare a competențelor de literație ale elevilor și de a folosi feedbackul pentru învățare și adaptare a demersului didactic la nevoile de învățare ale elevilor;
• Competențe de învățare profesională: Dezvoltarea abilităților de reflecție metacognitivă a profesorului.
V. Curriculumul programului
Programul de formare are 6 module care abordează teme precum:
• Lectura la toate disciplinele de studiu
• Principii în proiectarea lecțiilor și designul învățării
• Organizarea și înțelegerea textelor la toate disciplinele
• Strategii de predare pentru înțelegere
• Evaluarea formativă a competențelor de literație
VI. Beneficiile programului
• Schimbarea practicii de predare și folosirea strategiilor de literație conduc la îmbunătățirea învățării la elevi;
• Participarea profesorilor la programul de formare conduce la schimbări de paradigme profesionale;
• Îmbunătățirea culturii învățării și colaborării profesionale în școală;
• Îmbunătățirea calității relațiilor din școală: profesori – profesori, profesori – elevi, profesori – managementul instituției;
• Transformarea școlii într-o Școală care învață.
VII. Costurile orientative ale programului: 850 lei / participant: 20-25 participanți
• Derularea programului: 92 de ore;
• Participanții primesc suportul de curs pentru fiecare modul și caietul cursantului (include toate metodele și instrumentele din program);
• Instrumente pentru echipa de management;
• Evaluarea nivelului competențelor de literație ale elevilor
Costurile programului includ:
• Plata formatorilor
• Managementul programului (înscrierea în program, managementul documentelor de formare și legătura cu Direcția Generală de Formare din ME, materiale pentru participanții la program)
• Costuri pentru certificatele de absolvire
VIII. Observații
• În funcție de contextul fiecărei școli, costurile pot fi adaptate;
• Pot fi derulate module separate din programul de formare, dar fără acordarea creditelor transferabile;
• Costul aferent unui modul este de 3500 lei;
• Prezența participanților la fiecare modul este condiție pentru evaluarea finală și obținerea certificatului cu credite profesionale transferabile;
• Aplicarea la clasă a strategiilor, metodelor și instrumentelor învățate în sesiunile de formare, de către profesorii participanți, conduce la progres vizibil în învățare la elevi.
Pentru a vă înscrie în program, vă rugăm să accesați link-ul: Înscriere Program Citesc pentru a învăța
Informații suplimentare: