Incep testarile pentru verificarea competentelor de literatie ale elevilor

Asociația Română de Literație va începe testările pentru verificarea competențelor de literație ale elevilor în cadrul proiectului Reading to Learn, finanţat de Romanian American Foundation (RAF).

Activitatea este asistată de către prof. dr. Bill Brozo de la George Masson University, SUA. Acesta a răspuns invitației făcută de prof. drd. Liliana Romaniuc, în calitate de  manager al proiectului și de implementator al conceptului de literație in Romania. Prof. Dr. Bill Brozo a fost prezent timp de 5 zile la Iași și s-a deplasa la școlile din Regiunea de Nord Est incluse în proiect.

 

Obiectivul principal al proiectului Reading to learn este îmbunătăţirea competenţelor de învăţare ale elevilor prin folosirea strategiilor si metodelor de literaţie în predare de către toţi profesorii scolii.

Rezultatele aşteptate sunt realizarea unei cercetări cu privire la nivelul competenţelor de literaţie ale elevilor, acreditarea primului program de formare in domeniul literaţiei, formarea a peste 500 de profesori din toate disciplinele, traducerea primei cărti de literaţie in limba română, realizarea unui ghid despre literaţie, realizarea a cinci culegeri cu texte auxiliare care vor fi folosite in predare si organizarea de seminarii locale si regionale pe tema literaţiei.

Reading to learn este primul proiect din Romaniacare abordează problema competenţelor de literaţie ale elevilor ca principala cauză a rezultatelor slabe ale acestora la testele naţionale şi internaţionale.

Conform literaturii de specialitate, termenul LITERATIE  înseamnă lectura, înţelegerea, folosirea si reflectarea asupra textelor scrise cu scopul dezvoltării cunoaşterii şi a capacităţii elevilor de a învăţa pe tot parcursul vieţii.